8 februari 2011

Ett tåg kommer lastat

Samtidigt som SJ meddelar nya krafttag för att få ner tågförseningarna, bättre underhåll, bättre information och utrop och genom att ställa högre krav på Trafikverket och underleverantörer skrivs och pratas det en del om min bok i samma ämne. Det har gått några månader sedan boken kom ut och jag är mycket glad åt den rospons jag fått. Bland flera recensioner vill jag även lyfta fram två radioframträdanden som jag gjort, riktigt roligt med bland annat SR P4 Kristianstad som sände direkt från perrongen. Den som är intresserad av att lyssna in dessa kan fortfarande göra det några dagar till.

SR P4 Västmanland, 21 januari kl. 15.50 (välj filen med det tidsspannet)
Här fick jag en pratstund med eftermiddgasprogrammet om livet som pendlare och boken.

SR P4 Kristianstad, 31 januari kl. 8.35 (välj filen med det tidspannet)
P4 sände från resecentrum i Kristianstad och undrade om de vanligaste förseningarna man kan råka ut för.

Arbetarbladet Gävle omnämner boken som innehållandes "autentiskt tågspråk".

Till sist tycker Helsingborgs Dagblads recensent att SJ bör bjussa på ett pendlarkort. Sorry, den tiden är för tillfället över för mig!